Re: KIA mania
Posted: 2017 Mar 25, Sat 18:40
Kia Cool 2
Nem hiába, kérdezd csak a klubtársakat jezol "majdnemferraripiros" Ceed-jéről.buzas.adam wrote: Nekem nagyon bejön. Nem szeretem a kör alakú levegőbeömlőket a műszarfalon, de a lenti képeken nagyon igényesnek néz ki, ráadásul ebben a barnában elegáns is.
Eddig azt tartottam, hogy pirosban csak a Ferrarik és a Ladák mutatnak jól, de amióta van a KIA-nak ez a pirosa azóta ez is felkerült a listámra (szerintem szebb, mint a Mazda pirosa...). Remélem Ceedikém pajtija is ilyen lesz majd.
Nekem nagyon bejön. Nem szeretem a kör alakú levegőbeömlőket a műszerfalon, de a lenti képeken nagyon igényesnek néz ki, ráadásul ebben a barnában elegáns is.ChRiS wrote:Érdekes névválasztás... a kocsi meg olyan, mintha egy Optimát és egy A5-ös Audit összeraktak volna. Remélem sokak tetszését elnyeri.
Mondjuk én a sebességváltásról önként és dalolva egy jó ideje lemondtam és nagyon nem bántam meg, nagyon nem hiányzik, sőt, durva vissza ülni manuálba!zst wrote:
Önállóság nagy veszélyben van már. Összes vezetéssegítő kütyü ezt nyírja ki az emberekben. Nem kell tudni tájékozódni, parkolni, sávot váltani, sebességet váltani, fékezni.....stb. Minden feladattól mentesülünk és gondolkodni sem kell. Cserébe kapunk majd egy dobozt 4 keréken ami elvisz ........
Önállóság nagy veszélyben van már. Összes vezetéssegítő kütyü ezt nyírja ki az emberekben. Nem kell tudni tájékozódni, parkolni, sávot váltani, sebességet váltani, fékezni.....stb. Minden feladattól mentesülünk és gondolkodni sem kell. Cserébe kapunk majd egy dobozt 4 keréken ami elvisz ........cs.nagy péter wrote: Az utolsó mondatod sürgősen felejtsd el, ezek az idők már elmúltak. Borzadva olvasom a friss autósok hozzászólásait, a kezem ökölbe szorul. Lassan óvodás gyerekeknek nézik a sofőröket, akiket meg kell védeni a csúnya rossz önállóságtől.
Nekem beindul, a gyújtás ráadásakor viszont figyelmeztet a kormányállásra! Minden este kitekert kerekekkel állok meg.snake wrote:Annak vajon mi értelme, hogy az autó nem indul be, ha az egyenestől nagyban eltér a kormányzott kerekek állása? Ez friss élmény, jót röhögtem rajta, hogy még ez sem mindegy neki.
Az utolsó mondatod sürgősen felejtsd el, ezek az idők már elmúltak. Borzadva olvasom a friss autósok hozzászólásait, a kezem ökölbe szorul. Lassan óvodás gyerekeknek nézik a sofőröket, akiket meg kell védeni a csúnya rossz önállóságtől.snake wrote:Ma rosszul aludtam, így már 3-kor a kézikönyvet olvasgattam. És igen, bele van írva, hogy a kuplungot benyomva kell indítani. Mivel én 23 éve úgy indítok, hogy pedál benyom, így nekem ok volt. Asszony szokása pedál nélkül, majd megtanulja. Megint hamarabb kérdeztem, mint tájékozódtam volna.
De ez a lámpa dolog azért továbbra is izgat. Ha valóban a ködlámpa melletti izzó a nappali menetfény, ami indítás után automatikusan bekapcsol, miért nincs ennek a műszerfalon semmi visszajelző lámpája? Mert a többinek van, azért furcsa...
És miért automatikus? Szeretem én irányítani a dolgokat egy autón..
Ott nem néztem. Ezt nem kötném felszereltséghez, inkább évjárathoz (faceliften belül is). Bár, ki tudja?ChRiS wrote: Valszeg felszereltséghez köthető. Ma újfent kipróbáltam. Üresbe toltam a váltót persze kuplung nélkül, majd indítottam. Pöcc-röff. (de más első generációs facelift tulaj is kipróbálhatná)
Leírásban is szerepel?
Valszeg felszereltséghez köthető. Ma újfent kipróbáltam. Üresbe toltam a váltót persze kuplung nélkül, majd indítottam. Pöcc-röff. (de más első generációs facelift tulaj is kipróbálhatná)Ηλίας wrote: Nekem igen.
Nekem igen.ChRiS wrote: Nekem nem.
Nekem nem.Ηλίας wrote:
Már a "sima" facelift is igényli a kupplung kinyomást.
Menet fény. Mindig ég, ha a lámpa nem. A renault már az új megánban hátul is alkalmazza.Gábor73 wrote:
Szia!
Azt nem fogod tudni sőt visszajelzése sincs.Úgy van az áramköre,hogy motorindítás után automatikusan kapcsol visszajelzés nélkül.Ez legalább a tompítottnál lekapcsol.Ez az EU.-nak köszönhető előírás szerint így kell működnie!Én azt furcsállom,ha már előre kitalálták hátra mért nem.Arról nem fontos látszódni!!A ledesek csak elhalványodnak amikor a tompított felkapcsolódik.Azért remélem tudtam segíteni sok balesetmentes km.-et és jó ismerkedést a masinával.
Már a "sima" facelift is igényli a kupplung kinyomást.Gábor73 wrote:
Szia!
Az újak csak kuplung benyomással indulnak el,ezt Én is megdöbbenve tapasztaltam az idei 08. havi autómnál.Kérdeztem egy testvérmárkás(Hyundai) kollégámat,az övé 2 éves az is csak kuplung benyomással indul be.Ő is meglepődött.A másik kérdésem furcsa lesz!!Ha ránézel a ködlámpádra nem 2db izzót látsz benne egymás mellett?Mert a nem ledes nappali menetfény működését írtad le.Az enyém a Ceed II. faceliftes változata a nappali menetfényem nem ledes hanem a ködlámpa fölött egy pár izzóval oldották meg,és az általad leírtak szerint működik.Viszont a korábbiaknál a ködlámpa izzó mellé egy foglalatba vannak beépítve a nappali menetfény izzói.A műszerfal és a rádió már a helyzetjelző felkapcsolására elhalványodik.Ha lehet állítani a műszerfal fényerejét(kormány mellett baloldalt lent) lehet az volt lentebb állítva és olyan hatása volt mintha nem világítana a műszerfal.
Szia!snake wrote:Ma rosszul aludtam, így már 3-kor a kézikönyvet olvasgattam. És igen, bele van írva, hogy a kuplungot benyomva kell indítani. Mivel én 23 éve úgy indítok, hogy pedál benyom, így nekem ok volt. Asszony szokása pedál nélkül, majd megtanulja. Megint hamarabb kérdeztem, mint tájékozódtam volna.
De ez a lámpa dolog azért továbbra is izgat. Ha valóban a ködlámpa melletti izzó a nappali menetfény, ami indítás után automatikusan bekapcsol, miért nincs ennek a műszerfalon semmi visszajelző lámpája? Mert a többinek van, azért furcsa...
És miért automatikus? Szeretem én irányítani a dolgokat egy autón..
Szia!snake wrote:Sziasztok!
Tegnap vettem egy 15 hónapos Cee'd-et. Ma sokat vacakoltam a leírás alapján a rádióval, aztán indutunk volna vásárolni. Nejemnek nem indult be. Nekem igen, de közben a kuplungot be kell nyomni ( ez default így megy?) Aztán mondja a feleségem, hogy világít a ködlámpából az egyik pár izzó. Lekapcsolni nem tudtam, viszont amikor felkapcsoltam a tompított fényszórót, akkor a ködlámpa kialudt, csakúgy, mint a műszerfal világítása és a rádió is. Ha lekapcsoltam a tompítottat, akkor ismét világított a ködlámpa és volt rádió és háttérvilágítás.
Mivel nem tudtam vele mit kezdeni, így akksiról saru le 2x, utána annyit javult a helyzet, hogy a háttér és a rádió már nem kapcsol ki, csak halványabb lesz, ellenben a ködlámpa továbbra is megy, ha jár a motor és nincs róla semmi kontroll a műszerfalon.
Volt már ilyen tapasztalata valakinek?
Irány a szerviz?
Igen. Ez szerintem is stabilizátor pálca lesz. Ha ehhez hasonló a hangja, akkor tuti azKK79 wrote:Sziasztok!
1,4-es Ceed-em van (85 ezer benne) és annyi a problémám, hogy kicsit rázósabb úton megint előjött a rugótornyok környékén az idegesítő kopogás/zörgés. Egyszer régen úgy 30 ezer környékén már megcsinálták, de most megint előjött...hallottam már erről mindenféléket, de pontosan senki nem mondta még el rendesen, hogy mi ez és a neten se találok hasonló témát sem...
Tud nekem valaki, valamit mondani ezzel kapcsolatban?
Előre is Thanksgiving!
KK79 wrote:Sziasztok!
1,4-es Ceed-em van (85 ezer benne) és annyi a problémám, hogy kicsit rázósabb úton megint előjött a rugótornyok környékén az idegesítő kopogás/zörgés. Egyszer régen úgy 30 ezer környékén már megcsinálták, de most megint előjött...hallottam már erről mindenféléket, de pontosan senki nem mondta még el rendesen, hogy mi ez és a neten se találok hasonló témát sem...
Tud nekem valaki, valamit mondani ezzel kapcsolatban?
Előre is Thanksgiving!
Alkusztól hallottam, de akkor lehet, tényleg csak pletyka.zombie_ro wrote:
WOW ...ezt meg honnan hallotad? En aki direkt a székhelyen dolgozok az ASTRA S.A. Biztositonak NEM hallotam ilyesmirol, söt mostanában kollégáim Budapestről julius közepéig lassan-lassan költöznek át egy nagyobb ügyfélfogado központi ügyfélszolgálatra a budapesti Lurdy-ház bevásárló központba (több infot ITT)
az AB Aegon egyik részlege is a Lurdyba költözik a nyár folyamán.zombie_ro wrote:
WOW ...ezt meg honnan hallotad? En aki direkt a székhelyen dolgozok az ASTRA S.A. Biztositonak NEM hallotam ilyesmirol, söt mostanában kollégáim Budapestről julius közepéig lassan-lassan költöznek át egy nagyobb ügyfélfogado központi ügyfélszolgálatra a budapesti Lurdy-ház bevásárló központba (több infot ITT)
WOW ...ezt meg honnan hallotad? En aki direkt a székhelyen dolgozok az ASTRA S.A. Biztositonak NEM hallotam ilyesmirol, söt mostanában kollégáim Budapestről julius közepéig lassan-lassan költöznek át egy nagyobb ügyfélfogado központi ügyfélszolgálatra a budapesti Lurdy-ház bevásárló központba (több infot ITT)GregHozta wrote:Hello Zombie,
Mi a helyzet az Astra biztosítóval? Igaz, hogy kivonul Magyarországról?
A benzin sajnos honi viszonylatban sem olcsóbb...zombie_ro wrote:Hello ujra mindenkinek! Sajnos a munka s gyerek annyira lefoglalta a szabad idomet hogy keves nettezest mar engedek meg magamnak
A CEE'Dunk ...ODO:7500 KM .... hétvégi kocsi, illetve hosszabb utakra szüleimhez valo járkálásokra használjuk csak (drága a bezin: 1,5 Euro/l illetve itt Bukarestben megöl a közlekedés és föleg a parkolo helzek hiánya).
1 telyes évet téli gumikkal jártattuk a kocsit alig most cseréltük le a nyáriakra.
KGFB köttünk csak rá, casco-ra nincs penz .....
MINDENKINEK A LEGJOBBAKAT!!!
Hello Zombie,zombie_ro wrote:Hello ujra mindenkinek! Sajnos a munka s gyerek annyira lefoglalta a szabad idomet hogy keves nettezest mar engedek meg magamnak
A CEE'Dunk ...ODO:7500 KM .... hétvégi kocsi, illetve hosszabb utakra szüleimhez valo járkálásokra használjuk csak (drága a bezin: 1,5 Euro/l illetve itt Bukarestben megöl a közlekedés és föleg a parkolo helzek hiánya).
1 telyes évet téli gumikkal jártattuk a kocsit alig most cseréltük le a nyáriakra.
KGFB köttünk csak rá, casco-ra nincs penz .....
MINDENKINEK A LEGJOBBAKAT!!!
Na de ilyenkor jön a feketeleves...GregHozta wrote: Van olyan, hogy casco nélkül kötöd. Ha jól tudom csak X% befizetés után működik, és magasabb a havidíj.
legmachine wrote:Volt 15% befizetésem, én úgy gondoltam a full hitelt, hogy az autóértékénél kb 2millával több a hitel rajta...
Szóval volt-e már ilyen az országban vagy bárhol, hogy csak úgy menetközben felgyulladjon és elégjen?!!
Van olyan, hogy casco nélkül kötöd. Ha jól tudom csak X% befizetés után működik, és magasabb a havidíj.GSzarkaTAT wrote:Részvétem. Én nem értem, hogy tudtál úgy hitelt felvenni, hogy nem kötöttél casco-t. Mi volt a "fedezet"? (Remélem, nem a lakásod/házad...)
Még én sem hallottam ilyen esetről. Legalábbis cee'd-el kapcsolatosan nem. Szerintem, ha kiderül, hogy tényleg egy gyári hiba következménye (nem utólagos megbontás, beépítés), akkor -ha más nem, polgári peres úton-, de be lehet hajtani a gyártón.legmachine wrote:Ma Kiégett a Ceedem. Öngyulladás menetközben... Full hiteles, Casco nincs. Ha a szakértő megállapítja, hogy gyári hiba, vagy elektromos kütyü, vagy mituom én . Kérhetek--e kártérítést a Kiá-tól???????? Hallott már valaki ilyenről? Vagy csak én vagyok az egyetlen ilyen szerencsétlen a Földön...