komcsek wrote:
SzKIA!
Szerintem nem sebességfüggő a legtöbb hibalámpa működése, ha nagy bajok vannak, akkor már indulás után sem alszanak el, vagy néhány kilométer után már világít is valamelyik, hacsak ki nem kötötték!
Nekem 1,4 CVVT benzin motoros kombim van, ami elég jól viszi a kasztnit. (papíron 90LE, de valójában lehet hogy több)
Talán az első fokozat rövid egy kissé, mert hamar fel kell kapcsolni.
Bemelegedés után nagyon csendes a jármű, és 4000 körül van a fordulat 130-nál, de a szélzaj nagyobb, mint a motor
hangja!
Az enyém alapfelszereltségű, emiatt az első ülések nem magasságállítósak, így eléggé kényelmetlenek(olyan lyukban ülős érzés), de én már kicseréltem magasságállítósra őket!
Javaslom, hogyha nem akarsz a cserével bajlódni, akkor magasabb felszereltségűt vegyél, amiben lehet állítani az ülésmagasságot elől!!
A kormánymű szempontjából is jobb a magasabb felszereltség, mert azokban már sebességfüggésű az elektromos rásegítés, ezért kisebb eséllyel fordul elő a jobbra-balra húzás!
Köszi az infókat!
Az 1. fokozatban sosem húzatom sokáig, bármilyen kocsit is vezetek, így ez nem nevezhető hátránynak. Bár az is igaz, hogy inkább az ideális alatt szoktam váltani (sajnos), de igyekszem kihúzatni néha, hogy ne nyomatékból kínlódjon az autó.
A balra-jobbra húzást nem is értem. Hogy lehet ilyen egy kocsiban, amiben jó a futómű-kormánymű beállítás?!
A ceed-ekre ma azt a betegséget hallottam (nem márkakertől), hogy a vezérműlánc idő előtt (80-150km közt vagy végülis bármikor) random elszakad. A híresen rossz motorokat tárgyaló cikkben viszont ez az infó nem szerepelt:
http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... tipushiba/
Ez nagyon érdekelne, hogy ez tényleg létező hiba? Idő előtt cserélni érdemes/szoktátok a láncot?
Elég nehéz jó állapotú, megbízható autót kifogni, így csak tényleg extraként örülhetek, ha magasabb felszereltség is párosul a kifogott példányhoz. Nyilván fontos a kényelmes ülés, ha már használod. Tolatóradar is hasznos lenne, ha kombi mellett döntenénk. Gondolom van ilyen felszereltségű is.
Nagyon sok külföldit találni 2009-2010-es gyártással (szinte csak ilyen évjárattal!). Jogosan vetődik fel a kérdés, hogy ezeknél mind volt komolyabb hiba, ami miatt cserélték vagy csak a lejáró gari miatt válnak meg tőle? Látszatra kitűnő állapotban vannak és most nem a siliconozott műanyagokra, műszerfalra és gumikra gondolok. A motortér alján is olyan minden csavar, hogy rozsdás foltot csak elvétve találni rajta. A hűtőn csak 2-3 lamella van meghajolva a kis kavics darabkák miatt, de nincs kitörve egyik sem. Az ajtók peremén levő csavarok, ajtótömítés mögötti részek, csomagtartó felső-belső éle is rendben vannak. Nincs rozsda sehol. A bizalmatlanság mégis ott van minden külföldi autóval szemben, mert nem tudod, megkapta-e a kötelező minimumot és nem tudod, hogy az eladó hogyan ügyeskedik? A pecsételt szervizkönyv köztudottan nem garancia semmire, hiszen a szalonok zárva vannak szombaton, de pecsételni azért tudnak (munkatársam járt így). A KEKKH adatai talán érnek valamit, de pl. egy full magyar, első tulajos, Kia zakarnál vett autónál is csak egyetlen km bejegyzés van a rendszerben, mégpedig az amit épp most mutat az óra.
Nem lehet okosnak lenni, csak szerencsésnek. Egy jónak tűnőt ki kell választani és remélni, hogy komoly baj nem lesz.
A vezérműlánc azért tényleg érdekelne. Szakadt már el valakinél? Hallot ilyenről?
üdvED